Ten, kdo se nebojí svého meče, nemá právo jej vlastnit.

úterý 11. srpna 2015

Waíse néiat!

Inheritance od Christopher Paolini



Anotace:
Inheritance je čtvrtou knihou ze série Odkaz Dračích jezdců, kterou napsal Christopher Paolini.
Neuplynulo mnoho času od doby, kdy byl Eragon pouhým klukem z chudé farmy a Safira jen modrým kamenem ležícím v hlubokém lese. Nyní se situace změnila. Eragon je dračí jezdec a zabiják stínů a Safira mocný drak, který spolu se svým jezdcem letí vstříc k definitivnímu vítězství nebo záhubě.
Osud celé země spočívá na jejich bedrech. Životy tisíců lidí závisí na tom, jak si v poslední bitvě povedou. Celé dlouhé měsíce výcviků i bitev mohou všem přinést naději a život, ale stejně tak i bezednou propast ztráty, smrti a zatracení. Ten nejtěžší zápas je stále ještě čeká. Galbatorix. Budou muset najít veškerou sílu k tomu, aby svedli tuto poslední bitvu. Jestli tentokrát neuspějí, je vše navždy ztraceno. Další šance už nebude.
Eragon a Safira spolu dokázali dojít dál, než se kdokoliv odvážil vůbec doufat. Ale teď musí svrhnout zlého krále z jeho trůnu, zbavit násilím zmítanou zemi tyrana a nastolit v Alagaesii znovu právo a řád.
Není velká šance, že se jim to podaří. A pokud ano, jakou cenu budou muset zaplatit?
---------
Tak! Dneska ani ne půl hodiny po půlnoci dočtená.
Konec této série mi přijde správný. Kdyby to dopadlo jinak už bych asi tak smířená nebyla. Vlastně kniha k tomuhle směřovala od začátku. I když by nebylo naškodu sledovat počínající vztahy. :D
Ke konci se toho hodně událo v rychlém sledu za sebou, z čehož jsem byla chvilku vyjukaná, ale pak mi vše dávalo tak nějak smysl.
Hrozně by mě zajímalo pokračování, ale to by celé sérii nejspíš jen uškodilo. Kniha je pro mě dobrá taková, jaká je.
Opět se nám odhalí nějaké to tajemství. Zjistíme, co měl na mysli ra'zac, kterého Eragon potkal v Helgrindu. Pochybuji, že by to tenkrát vůbec pochopil, ale nikdo se tím už v knize dále nezabýval.
U Aryi nás čeká jedno, vlastně dvě překvapení. Jedno z překvapení jsem čekala, druhé jsem nečekala a zase tak moc mě netěší. Budiž, už je to tak napsané :D
Roran má občas takové štěstí, až to není možné :D To, co na všechny ovšem čekalo v hlavním městě bylo neuvěřitelné. Kolik kouzel Galbatorix vytvořil za svou vládu je nechutně moc. Murtagh náš překvapí svými činy, stejně jako i Nasuada(aspoň mě). Angela je ovšem snad ještě víc tajemnější, než kdy předtím. Eragon se Safirou navštíví hodně míst a některá budou klidnější než jiná, která v nich vzbudí dávné vzpomínky. Naštěstí nic není tak horké, jak se zprvu zdá.
Celkově se mi kniha dobře četla a nebylo tam tolik hluchých míst. Neměla jsem chuť si na chvíli od někoho odpočinout, protože jsem byla zvědavá, co se zase bude dít. Hluchým místem pro mě ovšem zůstává jednání Galbatorixe. Přesněji nejednání :D Připisuji to tedy jeho osobnosti, i když to vše mohlo dopadnout jinak, kdyby jen trochu chtěl.
Škoda, že se nedočkáme filmového zpracování. První díl Eragon se od knihy dost odklonil, takže není možné pokračovat.

Jaký názor na to vše máte vy? Líbila se vám kniha, chystáte se ji číst? Co říkáte na film? ^^

0 komentářů:

Okomentovat

Právě čtu

pravectu
56/336

Právě sleduji

Originální název: Meitantei Conan
Název ve znacích: 名探偵コナン
Anglický název: Case Closed
Český název: Detektiv Conan

pravectu
64/?

Sociální sítě

Pravidelní čtenáři

Používá technologii služby Blogger.